הקורונה והשפעתה על עסקים מהעיניים של משווק דיגיטלי
הבלאגן שיצרה הקורונה גרם לשינוי מהותי בבסיסם של המון עסקים.
רוב העסקים נאלצו להתאים את עצמם למצב, חלקם סגרו לגמרי, חלקם הותאמו למצב וחלקם אף צמחו מהמשבר.
ברצוני להראות לכם כמה נתונים שנתקלתי בהם בזמן האחרון, מה שעשינו בעצם היה לבדוק נפחי חיפוש של ביטויים בגוגל, בדרך כלל אנחנו משתמשים בכלי הזה על מנת לבנות אסטרטגיה לקידום ממומן בגוגל, אבל הפעם בדקנו איזה מהמילים הן מאוד טרנדיות בחיפוש, מה קרה לכמות החיפושים הממוצעת של כל מילה בעקבות הקורונה?
אנחנו כסוכנות דיגיטל שבין שאר השירותים שאנו מספקים אנחנו גם מייעצים לאנשים האם לפתוח עסק או האם שווה לפרסם עסק קיים וכמה כלכלי זה יהיה או יותר נכון רווחי, נדהמנו לגלות איזה תהפוכות השוק עבר ובמאמר זה התמקדנו בשוק הישראלי, אז בואו נתחיל.
המילה הראשונה שנרצה להתייחס אליה היא: "וילות להשכרה", יש הרבה תיאוריות אפשריות מדוע הנתונים שתראו השתנו דרמטית אבל אנחנו מניחים שהעובדה העיקרית היא הסיבה שאין אולמות אירועים פעילים ולכן נפח החיפוש ומוקד העניין עבר לוילות פרטיות, אלו הנתונים:
וילות להשכרה
כמות החיפושים הממוצעת החודשית היא כ 4400 חיפושים בתקופה רגילה, בקורונה 18 אלף חיפושים.
מלון בירושלים
אז לאחר שהתקשורת שטפה את כולנו שירושלים היא מקור הדבקה רציני, בין אם זה נכון או לא תראו מה זה עשה למלונות בירושלים.
בממוצע מחפשים 20,000 פעמים בחודש את הביטוי "מלון בירושלים", בתקופת השיא של ההפחדה התקשורתית אלו היו הנתונים:
החדשות הטובות הן שניתן לראות שממש מיד אחרי יש התאוששות וחזרה לכמות החיפושים הרגילה.
בריכה ביתית
אז מללללא אנשים נמצאים בבית, חלקם בבידוד ולחלקם יש ילדים והילדים מוציאים אותם מדעתם, אז מה הם עושים?
קונים בריכה קטנה שתיהיה בחצר או במרפסת.
קבלו את הנתונים הבאים:
הממוצע עומד על 400 חיפושים בחודש, שבזמן רגיל מאפריל עד אוגוסט הוא קופץ ל 12 אלף חיפושים, במאי 2020 החיפושים עומדים על לא פחות מ 74 אלף חיפושים חודשיים!! אז אם חשבתם לרגע להקים חנות אינטרנטית ולא ידעתם איזה מוצר למכור, הנה רמז דק.
כל החיפושים האלה לא כוללים ביטויים נוספים שחופשו באותו תחום כמו:
- בריכות אינטקס
- בריכות שחיה ביתיות
- בריכה לחצר
טיפול רגשי לילדים
אז מה לדעתכם קרה בתחום הזה?
כנראה שכשההורים נמצאים עם הילדים פיזית אז הילדים פחות צריכים טיפולים נפשיים, לפחות זה מה שאנחנו רואים, בממוצע מחפשים 1100 חיפושים חודשיים, ומה קרה בחודש של הסגר? החיפושים ירדו במעל ל 50 אחוז.
אם נסכם
אין עסק שלא חווה את הקורונה, אבל אפשר לראות שיש אנשים שגילו את העסק שלהם מחדש, ואנשים שפתחו עסקים חדשים או נישות חדשות בתוך העסק הקיים והצליחו להפוך את הלמון ללימונדה, זהו צעד שדורש מחקר מעמיק והבנת ההתנהגות של הגולשים, אבל מצד שני מחקר כזה יכול למנף אתכם ממש או לחסוך מכם טעות איומה של הקמת עסק שהטרנדיות שלו הולכת ומדרדרת.
נסיים בברכה שנגיע לימים של צמיחה ללא הגבלות ושל שפע כלכלי.
חושבים להקים עסק מאפס? או לקדם עסק קיים וצריכים ייעוץ?
לחצו כאן ליצירת קשר.